Levertijden voor een Lichtstraat
Onze actuele levertijden
- Ophalen: ca 4/5 weken
- Bezorgen door Nederland & Vlaanderen: ca 5/6 weken
- Bezorgen & monteren door Nederland & Vlaanderen: ca 7 weken
Alles wat je moet weten over de levertijden van onze lichtstraten
Ik heb met spoed een lichtstraat nodig!
Het kan natuurlijk ooit zijn dat je op korte termijn een lichtstraat nodig hebt. Wanneer je bijvoorbeeld een aanbouw of overkapping aan het plaatsen bent en het neemt meer daglicht weg dan verwacht. Dan moet er tijdens de bouw snel geschakeld worden. Of je hebt een lichtstraat elders besteld en zij hebben vertraging of deze kan ineens niet geleverd worden. Dit horen we vaak van onze klanten. Skylar denkt graag mee in oplossingen. Binnen 2 weken kunnen wij een lichtstraat frame prefab produceren. Zo kan je het frame op het dak plaatsen en de dakbedekking tegen de opstanden aan verwerken die in het frame verwerkt zitten. Je trekt een zeil of folie over het frame heen en je hebt een tijdelijke waterdichte lichtstraat. Op die manier kan de bouw doorgaan. De glasplaten kunnen dan enkele dagen of weken later geplaatst worden, zodra deze bij ons binnen komen. En het mooie is… wij kunnen dit aanbieden zónder meerprijs!
- Prefab frame ophalen: ca 2/3 weken
- Glas met profielwerk ophalen: ca 3/5 weken
- Prefab frame bezorgen: ca 3/4 weken (1x €78,50 excl. btw bezorgkosten)
- Glas met profielwerk bezorgen: ca 4/6 weken (1x €78,50 excl. btw bezorgkosten)
Soms hebben wij ook nog lichtstraten op voorraad die direct leverbaar zijn. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.
Wanneer gaat de levertijd precies in?
Bij het bestellen van onze lichtstraten vragen wij altijd een aanbetaling. De producten worden namelijk naar wens van de klant speciaal op maat gemaakt. Wanneer je een bestelling plaatst, zullen wij binnen 2 dagen de aanbetalingsfactuur versturen. Vanaf het moment dat de aanbetaling is voldaan, gaat de levertijd in.
Hoe komen wij leveren?
Wij krijgen vaak de vraag of onze bezorging met een vrachtwagen plaatsvindt. Helaas is dat niet mogelijk, omdat wij meestal bij de eindgebruiker in de woonwijken leveren. Daarom kiest Skylar bewust voor een verlengde en verhoogde werkbus met lange aanhanger.
Hoe en tot waar wordt er gelost?
Het lossen wordt handmatig gedaan. Omdat wij geen kraan kunnen plaatsen op een bus met aanhanger en er bij de eindgebruikers meestal geen heftruck aanwezig is, worden de materialen handmatig gelost. Onze chauffeur controleert samen met de aanwezige(n) op het bezorgadres of alles onbeschadigd geleverd is. Er dient dus iemand aanwezig te zijn die dit kan controleren en hier ook voor kan tekenen. Onze chauffeur komt altijd alleen om de bezorgkosten zo laag mogelijk te houden voor jou als klant. In ruil daarvoor dient er altijd iemand aanwezig te zijn die het frame mee van de aanhanger kan tillen. Zo worden alle materialen tot aan de voordeur bezorgd. In veel gevallen helpt onze chauffeur mee om de materialen bijvoorbeeld achter in de tuin te leggen, maar dit is sterk afhankelijk van de situatie. Wij kunnen daarom alleen beloven dat wij de materialen tot de voordeur bezorgen.
Wanneer wordt er een bezorgafspraak ingepland?
Nadat de aanbetaling van je bestelling is voldaan bestellen wij het glaswerk. Wij ontvangen meestal binnen 2 tot 2,5 weken een bevestiging met een verwachte leverdatum van het glas. Op basis hiervan kunnen wij inschatten wanneer wij de bestelling bij je kunnen bezorgen. Wij nemen meestal 1,5 tot 2,5 week voor de verwachte levertermijn contact met je op om een bezorgmoment in te plannen. Wij rijden meestal 2 tot 3 dagen per week door heel Nederland en soms ook Vlaanderen. Onze vaste bezorgdagen zijn dinsdag en woensdag. Bij akkoord met de klant wordt er een dag vastgesteld. Wanneer wij van alle klanten een terugkoppeling hebben gekregen om op een bepaalde dag te leveren, gaan wij de route uitwerken. De tijden worden dan bepaald op basis van de routerichting en de voorkeuren van de klanten. Hierbij proberen we zoveel als mogelijk aan de wensen van jou als klant te voldoen. Dankzij verkeersinvloeden kan het altijd voorkomen dat de chauffeur eerder of later aanwezig is. Daarom belt de chauffeur altijd een half uur voor aankomst op locatie naar jou als klant.
Stel de levering kan niet doorgaan door bouwvertraging?
Mocht je vertraging hebben met de bouw? Geen probleem. Wij stallen je bestelling 1 maand gratis voor je op! Mocht het langer gaan duren dan 1 maand, dan is dit meestal ook geen probleem. Wij vragen je dan wel om het restantbedrag te voldoen. Daarnaast zullen wij de volgende opslagkosten in rekening brengen:
Opslag | Kosten |
---|---|
1ste maand | Gratis |
Vanaf 2e maand | €37,50,- per week |
Vanaf 3e maand tot maximaal 12 maanden | €50,- per week |